28.8.2024

DIY: OBELISKI

Minulle iski alkukesästä hirveä hinku tehdä obeliski. Olin katsonut liikaa YouTuben videoita aiheesta. Materiaalia sain sopivasti synnyinkodistani, maalaistalosta löytyy vaikka mitä kivaa.

Siispä tuumasta toimeen. Mies oli apuna sen verran että piti kiinni noista rimoista, kun sahasin käsisahalla. Kaikki on tehty silmämääräisesti pahemmin mittailematta ja sen huomaa. Eihän siitä tullut niin hieno kun videoissa, mutta pysyy sentään pystyssä :) Eikä minulla ollut kaikkia työkalujakaan, mitä heillä oli.

Maalaaminen olikin isompi urakka kun arvasin. Pintoja riitti joka suuntaan ja maalasin ne kahdessa erässä, toinen puoli ehti kuivua välillä. Rouheeta pintaa tuli, ei mitään hiomisia eikä muitakaan hinkkaamista. 


Mulle kelpaa ihan hyvin. Parasta kaikessa oli että opin käyttämään akkuporakonetta ensimmäistä kertaa ihan itse, jo oli aikakin kun on yli kuuskymppiä mittarissa. 




Siitä se löysi paikkansa



19 kommenttia:

  1. Todella kaunis! Hieno valkoinen väri!
    Oletko muuttanut jotain blogin ulkoasussa? (Header-kuvan vaihdon ainakin huomaan.) Tuntu kuin olisi jotain uutta ja raikasta täällä. <3
    Tunnelmallista loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sattui olemaan maalipurkin loppu sopivasti jäljellä. Taisin jo aiemmin jotain pikkuisen muokata, nyt vaihdoin tuon kuvan 🤭

      Poista
  2. Todella hieno tuli. Mielestäni ihan vimpan päälle taidokkaasti ja hyvin tehty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kruunuvuokko, kauempaa näyttää ehkä ok:lta mutta lähempi tarkastelu näyttää rosot ym. Mutta kelpaa mulle 😉

      Poista
  3. Se on hienon näköinen!

    VastaaPoista
  4. Hieno tuli! Pitäisiköhän minunkin opetella se akkuporakoneen käyttö...

    VastaaPoista
  5. Hyvännäköinen obeliski!

    VastaaPoista
  6. Komea obeliskihan siitä tuli. Olen itse haaveillut samanlaisesta jo pitkään.

    VastaaPoista
  7. Onnittelut sekä hienosta lopputuloksesta että itse tehdystä työstä! Minäkin muistan, kun rakensin jotain ja käytin siihen sekä pistosahaa että akkuporakonetta. Tuntui juhlavalta saada työ valmiiksi ja olla tyytyväinen lopputulokseen. Saat varmasti iloa kauniista obeliskista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ihan tyytyväinen olin tulokseen ja mukava oli nähdä työnsä tuloksen 👍🏻

      Poista
  8. Hienoa jälkeä olet tehnyt . Minä vaan suunnittelen ja mies tekee . Pitää minunkin edes ottaa porakone edes käteen 😀 ......kokeeksi .
    Maalaamisesta emme kumpikaan pidä ja ne hommat aina viivästyy .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun oli pakko kokeilla itse ja kun tarttuu heti työhön, se tulee tehtyä. Kiva o'i porailla, kokeile ihmeessä sinäkin 👌🏻

      Poista
  9. Hieno. Ehkä toimerrun tekemään meillekin tuollaisen. Voisin laittaa siihen tuoksuherneitä. Ovat kauniita ja houkuttelevat hernekääriäisen itseensä, jolloin hernemaa pysyy suojassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa tehdä, olin aika tyytyväinen tulokseen. Kyllä se tuolla pihalla menee täydestä. Ainakin nyt on ilman kasveja, mutta kuka tietää ensi kesästä..

      Poista
  10. Hieno! Tuollaisesta olen vain haaveillut, ehkä vielä joskus riittää rohkeus kokeilla tehdä itse.

    VastaaPoista

Mukava kun kävit täällä:) Jätäthän viestiä käynnistäsi, arvostan sitä!
Nice have your here:) Leave comment, please!